Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego został ustanowiony Uchwałą Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 lutego 2011 r. Znak graficzny jednoznacznie nawiązuje do podkarpackiego krajobrazu, natomiast obecna w nim strzałka - do samolotu. Zielony element przypomina przyrodę bieszczadzkich połonin. Kolor niebieski symbolizuje ślad pozostawiany na niebie przez samolot, nawiązuje do powietrza i wolności. Grafika pokazuje symbiozę nowoczesnej technologii z przyrodą.
Dodał : Katarzyna Chlebek | 19.07.2016
Bieszczady, marka regionalna, turystyka
Ekspozycja wzornictwa szkła, wystawa poświęcona historii szklarstwa w Polsce i na świecie oraz galeria szklanych nowości - to główne atrakcje Centrum Dziedzictwa Szkła (CDS) w Krośnie (Podkarpackie).
Dodał : Katarzyna Chlebek | 24.05.2016
Podkarpackie, turystyka, szkło, kultura
Blisko 60 proc. spośród 150 podkarpackich winnic przyjmuje turystów. "Nasi winiarze proponują im m.in. zwiedzanie winnic, degustacje, kupno wina" - powiedziała PAP prezes Ewa Wawro z fundacji Galicja Vitis.
Dodał : Katarzyna Chlebek | 28.05.2016
Podkarpackie, turystyka, winnice
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo stanowi najciekawszy i najbardziej atrakcyjny produkt turystyki rowerowej w Polsce, zarówno z uwagi na skalę przedsięwzięcia, jak i walory przyrodnicze i kulturowe Wschodniej Polski, przez którą został poprowadzony.
Dodał : Katarzyna Chlebek | 26.05.2016
Podkarpackie, turystyka, inwestycje
Nigdzie poza tym regionem nie występuje w Polsce tak dużo gatunków wielkich drapieżników, włącznie z niedźwiedziem, a także największych roślinożerców, na czele z żubrem. Podkarpacie to także unikatowe zabytki architektury.
Dodał : Katarzyna Chlebek | 24.05.2016
Podkarpackie, turystyka, zabytki, Bieszczady, architektura